یاشاسین آذربایجان
به وبلاگ ترک گروپ خوش آمدید لطفاً نظر دهید.منتظر تمام انقادات و پیشنهادات شما هستیم.
چهار شنبه 21 فروردين 1392برچسب:تقوا, :: 21:27 ::  نويسنده :

 

تقوا

 

محقق طوسى، راه ديگر مانع‏زدايى از سير و سلوك را «تقوا» و تقوا را داراى سه ضلع و ركن معرفى كرده است: ترس از خدا و تحاشى از كار زشت و قصد قربت در آن ترس و اين تحاشى.



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 21 فروردين 1392برچسب:صلوات وآثار آن دردنیاوآخرت, :: 21:8 ::  نويسنده :
        پیامبر اکرم (ص) فرمودند:

شَعبانُ شَهري، وَرَمَضانُ شَهْرُ اللهِ؛ فَمَن صامَ شَهري، كُنتُ لَهُ شَفیعاً یَومَ القیامَهِ.

شعبان ماه من است، و رمضان ماه خداست؛ پس هرکس در شعبان روزه بدارد، من در روز قیامت شفیع او خواهم بود. 

 

 



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 21 فروردين 1392برچسب:در مورد دین, :: 20:6 ::  نويسنده :

 


 

 

                               دین در اصطلاح قران 

 

 

 

ازنظر قرآن،دین خدا یکی است و همه پیامبران اعم ازاولوالعزم که "صاحبان" شریعت اند و غیرآنان که "حافظان" شریعت اند به دین واحد دعوت می کردند. قرآن اصول مکتب همه انبیا را یکی می داند و تفاوت آن را در شریعت می داند.

 

 

 

 

    در منطق قرآن پیامبران سلسله ای به هم پیوسته اند که همان دین واحد را به مردم ابلاغ می کردند تا آنجا که این دین واحد که بر حسب استعداد جوامع انسانی در مقاطع مختلف زمانی در اختیار آنان قرار گرفت،به صورت کامل و جامع توسط پیامبر خاتم (ص) به بشریت عرضه و ابلاغ شد این دین واحد که جریانی پیوسته و نام آن اسلام است در هر عصر تجلی و ظهور مخصوص دارد که به منزله قصل مقوم آن است از این رو قرآن کریم می فرماید " ان الدین عندالله الاسلام " سوره آل عمران آیه 19 – و هرگز در عصر حاضر بدون فصل اخیر خود که همان ویژگی محمدی بودن آن است اسلام نخواهد بود.

 

 

 

 

در سوره "شوری" آیه 13- پیامبران بزرگ را برخوردار از دین واحد معرفی کرده می فرماید " شرع لکم من الدین ما وصی به نوحا و الذی اوحینا الیک وما وصینا به ابراهیم و موسی و عیسی ان اقیمو الدین ولا تتفرافیه" به این لحاظ که اصول مشترک دین همه انبیا یکی است از آنان پیمان گرفته که یکدیگر را تصدیق کنند و به رسول پس از خود ایمان آورده و او را یاری کنند " و اذ اخذ الله میثاق النبین لما ایتتکم من کتاب و حکمه ثم جائکم رسول مصدق لما معکم لتومنن به و لتنعر نه قال اقررتم و اخذتم علی ذلکم اصری قالوا اقررنا قال فاشهددا و انامعکم من الشاهدین" سوره ال عمران آیه 81.

 

 

 

 

نه تنها پیامبران همدیگر را تصدیق می کردند بلکه به فرزندان خود سفارش می کردند که از اسلام یعنی دین واحد الهی پیروی کنند " ووصی بها ابراهیم بنیه و یعقوب یا بنی ان الله اصطفی لکم الدین فلا تموتن الا و انتم مسلمون. سوره بقره آیه 132

 

 

 

 

     همچنین حضرت ابراهیم و اسماعیل هنگام بنای کعبه از خدای صبحان درخواست می کردند که آنان و نسلشان را مسلمان قرار دهد " ربنا و اجعلنا مسلمین لک و من ذریتنا امه مسلمه لک" سوره بقره آیه 128 البته اسلام به معنای انقیاد در هر عصری با فصل مقوم خود همراه است که هر پیامبر و امت او موظف اند اسلام را با همان فصل مقوم خود پذیرا باشند.

 

 

 

 

     حضرت یعقوب نیز هنگام مرگ به فرزندان خود فرمود: شما پس از من چه را خواهید پرستید ؟ گفتند: معبود تو و پدرانت ابراهیم و اسماعیل و اسحاق را می پرستیم و در برابر او تسلیم هستیم "اذ حضر یعقوب الموت اذ قال لبنیه ما تعبدون من بعدی قالو نعبد الهک و اله ابائک ابراهیم و اسماعیل و اسحاق الها و احدآ و نحن لر مسلمون" سوره بقره آیه 133. چون اسلام دین همه انبیاست هیچ فرقه ای حق ندارد ابراهیم را به دین و آیین خود نسبت دهد زیرا آن حضرت نه یهودی بود و نه مسیحی بلکه حق گرای مسلمان بود " ما کان ابراهیم یهودیآ ولا نصرانیا و لکن کان حنیفآ مسلمآ و ما کان المشرکین" سوره ال عمران آیه 67. از این رو همگان باید در اصول مشترک و جامع بر آیین ابراهیم باشند و جز سفیهان و افراد سبک مغز از آیین ابراهیم رو بر نمی تابند زیرا هنگامی که خدای سبحان به او فرمود: تسلیم شو،  گفت به پروردگار جهانیان تسلیم شدم. سوره بقره آیه 131 ، یا یهودیان و مسیحیان می گفتند برای هدایت شدن باید یهودی یا مسیحی شد. خداوند فرمود: بگو برای هدایت باید بر آیین ابراهیم حق گرا بود بگویید: به خدا و آنچه که بر ما نازل شده و به آنچه به همه پیامبران از سوی پروردگارشان داده شد ایمان آوردیم و میان ایشان هیچ فرقی (در اصل پیامبری) نمی گذاریم و در برابر او تسلیم هستیم سوره بقره آیات 135-136

 

 

 

 

 

 



ادامه مطلب ...

صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ


سلام به وبلاگ ترک گروپ خوش امديد از اينكه از وب ما ديدن ميكنيد ازشما سپاسگذاريم واميدواريم لحظات خوشي را در اين وبلاگ سپري كرده باشيد و خوشتون اومده باشه دوستان عزيز نظر يادتون نره حتما درمورد عكس ها ومطالب نظر بديد به نظرات قشنگتون پاسخ داده ميشه باتشكر.
آخرین مطالب